Preskoči na vsebino

Košarica

Vaša košarica je prazna

Knjiga šamanov o življenju in prehajanju

Orodja za zdravljenje telesa, uma in duha

Zgodbe, zbrane v Knjigi šamanov o življenju in prehajanju, ilustrirajo, kako zdravi in obenem prebuja sposobnost za samozdravljenje. Glasovi pripadajoVilloldovim klientom, zapisala pa jih je Anne O’Neill. Zagotovo boste med branjem zaznali modrost, moč in lepoto šamanske energijske medicine, ki temelji na zamisli, da telo sledi višji kakovosti in vibraciji svetlobnega energijskega polja, da bolezen izgine, če ustvarite energijske pogoje za zdravje, in da se novo telo drugače stara, zdravi in umira.

Knjiga Šamanov o življenju in prehajanju

O knjigi

Knjiga vsebuje dvanajst čudežnih zgodb o ljudeh, ki so z uporabo šamanskih energijskih tehnik doživeli izjemne telesne in čustvene ozdravitve. Temeljijo na Villoldovih izkušnjah zdravilca, strokovnjaka za duševno zdravje ter zagovornika staroselske modrosti in izročil. Po dolgoletnem študiju zdravilnih praks amazonskih in andskih šamanov uči, kako lahko zdravite bolezni, odpravite čustveno trpljenje in celo razvijete novo telo, ki se stara in zdravi drugače. Kot šaman nam pomaga odkriti sposobnost samozdravljenja, predstavlja telesne, duševne in duhovne bolezni ter tehnike, ki nas lahko ozdravijo, izpolnijo in prenovijo.

* * *

Energijska vrv ohranja povezavo z ljudmi, s katerimi smo si nekoč delili trpljenje ali sanje. In prav kot popkovnica dovaja kri, bogato s hranili, so vrvi, ki nas povezujejo z drugimi, bogate čustev in občutkov. Da bi postali, kdor smo, in razvijali zdrave odnose z ljudmi, ki nas imajo radi in včasih tudi sovražijo, jih je, podobno kot popkovnico, nujno prerezati.

* * *

Vsa šamanska izročila poznajo simbolično smrt in iniciacijo, ki sta sestavni del zdravilnega procesa. Vsako preoblikovanje je majhna smrt tistega, kar smo bili, in velika sprememba, dokončanje enega poglavja, da bi stopili v naslednje.




O avtorju

Alberto Villoldo je psiholog in medicinski antropolog, poleg tega pa je izučen v zdravilnih veščinah amazonskih in andskih šamanov. Vodi Šolo o svetlobnem telesu in Središče za energijsko medicino v Čilu. Med njegovimi številnimi uspešnicami izstopajo Zdravilo duha, Srce šamana in Šaman, zdravilec, modrec.

Knjiga Šamanov o življenju in prehajanju

Iskrice

Zmotno je misliti, da obstaja le tisto, kar zaznavamo. Naša duša vidi v preteklost pred rojstvom in v prihodnost, ki si je ne predstavljamo.

* * *

Šaman premošča svetove in pozna drugo stran. Neposredno izkuša nevidno, od koder koreografira resničnost.

* * *

Neobvladljiva sila nedokončanih zgodb, ki živijo v naši psihi, nas vleče, da se utelešamo v okoliščine, v katerih bomo dobili priložnost celjenja.

* * *

V nespečih nočeh sem se sprehajal po gozdu. Duhovi pokrajine so mi kazali, kako se vidni in nevidni svet prekrivata in kako tanka je v resnici koprena med njima. Eno in isto sta, so šepetali.




Izvlečki

Kot mlad antropolog sem s polnim nahrbtnikom sanj in polno glavo zahodnega pojmovanja znanosti ter psihologije prispel v Cusco, glavno mesto inkovskega cesarstva. Peru je bil tedaj nevarna država, v gorskih vaseh so prebivale tolpe teroristov, v deželi sta vladala kaos in družbena neenakost. K sreči sem takoj spoznal starega Indijanca, ki je postal moj prvi mentor.
Ponosnega na diplomo in globoko prepričanega, da je moje dojemanje resničnosti in človeškega uma edino smiselno, me je čakalo prvo pretresljivo srečanje z njegovim pogledom na svet.
Najprej me je opozoril na razliko med podatki in modrostjo. Da bi se naučil brezčasne modrosti starodavnih Američanov, bi moral najprej izprazniti glavo, prepolno dejstev in podatkov, ki sem jih zamenjeval za znanje.

* * *

Boj ali beg je starodaven sistem preživetja, vprogramiran v možgane. Pomaga nam pobegniti pred tigri ali se pripraviti, da jih bomo napadli. Vklopimo ga, ko se znajdemo pred nevarnostjo, in izklopimo, da se lahko sprostimo, ko je nevarnost mimo. Toda če se rodite v družini, kjer ni varno, se sistem boja ali bega lahko vključi še pred rojstvom. Ohranja vas v svetu, ki ni varen, v katerem ne morete nikomur čustveno zaupati, saj veste, da življenje ne bo podpiralo vaših sanj in prizadevanj. Strahovi preidejo v samoizpolnjujočo se prerokbo in zdrsnete v depresijo. Šamani so odkrili, kako je sistem boja ali bega mogoče ponastaviti, tako da lahko zaživite z globokim občutkom varnosti.

* * *

Šaman se nauči pomagati bližnjim na najpomembnejšem potovanju od vseh, potovanju onstran smrti. Podobno kot nas babice in zdravniki sprejmejo ob rojstvu, nam duhovne babice, sorodniki in svetlobna bitja pomagajo, da se vrnemo v svet Duha. Povedo nam, da je rojevanje veliko težje od umiranja. In ko pomagamo bližnjemu preiti v nevidni svet, smo obdarjeni, kajti v tistem kratkem trenutku, ko se odprejo vrata med svetovoma, priteka v naš svet materije in oblike veliko lepote in miline.

Elektronska knjiga Šamanov o življenju in prehajanju

Odlomek

“Kaj naj naredim?”
Stavek je postal pogost refren dr. Epsteina, vedno izgovorjen v nejevernem tonu, ki je sporočal: “Ne pozabite, da govorite z zdravnikom! Hočem preiskave in dokaze!” Moj novi klient, tako spoštljiv ob prvem srečanju pred dvema tednoma in navidez dovzeten za moje učenje, je bil zgrožen.
Medicinski um se je upiral mojim besedam. Ni zmogel spregovoriti o sinu, ne da bi zajokal – mogoče so solze blažile njegovo bolečino, ukoreninjeno v nekem iracionalnem občutku krivde. Prigovarjal sem mu, naj nekaj naredi, se odloči za kakšno dejanje, ki bi ga prizemljilo in mu pomagalo skozi obdobja globoke žalosti. Šamanske prakse, ki sem mu jih razlagal, so mu zvenele tuje, in vedel sem, da potrebuje čas za premostitev vrzeli med šamanizmom in zahodno medicinsko tradicijo, v katero je trdno verjel.
Zlasti na prvi seansi se pogosto zgodi, da se s klientom zgolj pogovarjava. Dam mu ves čas, ki ga potrebuje, da mi zaupa svojo zgodbo. David je naravno zgovoren, a da bi se besede lahko izlile iz njega, je bilo nujno porušiti jez strahu in osamitve. Poslušal sem ga, ko je govoril o vprašanjih, ki so ga težila. Vedel sem, da je besedni izliv nujen del zdravilnega procesa, toda ko je zastal, sem prešel naravnost k bistvu.
“Žalost vas hromi, David. Nič zdravilnega se ne dogaja. Vem, da ste obtičali, a vem za nekaj dejanj, za katera bi se lahko odločili.” To mu je zvenelo vabljivo – kot človeku in kot znanstveniku. Naj se dejanje zdi še tako nepomembno, omogoči pretok energije in odpre zapornice čustev. V tistem trenutku je potreboval prav to. Opisal sem mu nekaj vaj, ki naj bi jih izvajal. Nameraval sem se osredotočiti na zdravljenje njegove bolečine in upal, da mu bo sledilo zdravljenje srca.
Vselej se trudim spoštovati klientov svetovni nazor, zato govorim v jeziku, ki ga razumejo, s prispodobami, ki so jim blizu. David je jud, zato sem se odločil vključiti judaizem v šamanske vaje. Predlagal sem mu, naj oblikuje domači oltar, na katerem bo častil sinov spomin. “Vsak petek zvečer prižgite na njem sveče za sabat,” sem rekel in ga spodbudil, naj oblikuje obred spominjanja in ljubezni. Obraz se mu je razsvetlil, ko je prepoznal nekaj domačega, kar bi mu pomagalo, da bi se počutil v stiku s sinom. Zaznal sem, da se odpor do mojih metod mehča. Navsezadnje je prvi korak v šamanskem zdravljenju prebuditi globok občutek empatije.
Še naprej sva raziskovala, kako bi ublažila njegovo žalost. Dokler mu stiska srce, ne more ozdraveti. Pojasnil sem mu, da jo mora spustiti: “Postavite jo ‘ven’, ločite jo od sebe.” Jasno mi je bilo, da se temu upira. Del njega je vedel, da je žalost edina stvar, ki ga še povezuje s sinom.
“Kako naj to naredim?”
Spet sem mu svetoval dejanje, ki bi ga opominjalo na lastno moč, da izpelje spremembo. “Pozunanjite svojo žalost. Poiščite majhno palico na vrtu. Pazljivo in ljubeče jo držite, medtem ko zbirate žalost, ki prepaja vse vaše telesne celice in vam polni srce. Nato vse to trpljenje vpihnite v palico. Zaznajte lahkost v srcu, potem ko ga boste osvobodili žalosti. Nato darujte palico ognju. Sežgite jo – če ne zunaj, pa v kaminu. Naj ogenj docela uniči žalost in preobrazi srčno rano v vir miline. Namen vsega tega je, da se preoblikujete. Vztrajajte pri nameri.”
Davidu sem opisal obred z ognjem, klasično šamansko prakso. David ga je sprejel kot nadaljevanje vaje, ki sem mu jo predlagal poprej. Zmogel je opustiti nujo, da mu vse pojasnim, in privolil, da bo poskusil z vajama. Dal sem mu nalogo in vedel sem, da jo bo opravil. Napredovala sva. Bolečina je odličen motivator.

Enovice

objave o knjigah

Priprava na potovanje

Priprava na potovanje

Večina šamanov vseh kultur prehaja v spremenjeno stanje zavesti ob monotonem ali ritmičnem bobnanju. V nekaterih izročilih uporabljajo raglje, palice in zvonove. Avstralski šamani uporabljajo didže...

Več